Bakom kulisserna: Från webborder till verklighet

Har du någon gång funderat hur det går till “bakom kulisserna” när du beställt något från en webbutik? Hur fungerar det här med packning och logistik…? Vad är det som händer efter att du klickat på “skicka order”-knappen i webbutikens kassa? Vi ger en liten inblick i hur det går till hos oss… 🙂
När du har hittat de varor du vill ha, valt frakt- och betalsätt och skickat din order till oss, så kommer en orderbekräftelse till din e-post. Så även i vår mailbox. Där står vilka varor du beställt, din adress etc.
Din orderbekräftelse skrivs ut, och får följa med ut i butiken för packning. Vi kollar noga, och prickar av, så att alla varor kommer med.
Om någon vara är extra ömtålig slår vi såklart in den extra i skyddande omslag, innan den läggs ned i kartongen som blir ditt paket. Dubbelkollar att alla dina varor finns med. Skriver ut orderbekräftelse/faktura och lägger med i din order.
Sedan är det dags att försegla kartongen och göra den redo att skickas. De flesta paket från oss går med posten och hamnar hos ditt närmsta paketombud. Vi bokar frakt via webben, skriver ut fraktsedeln och fäster den på ditt paket.
För att försäkra oss om att ditt paket når dig tryggt, helt och säkert, ber vi änglar att följa med och beskydda det. 🙂
Sedan lämnas paketet in hos ombud eller postcenter, beroende på hur stort/vilken sorts frakt som ska användas. (Ja det finns lite olika fraktalternativ för oss som driver webbutik. Du har säkert märkt att olika butiker använder olika fraktbolag t.ex.? 🙂 ) En del, mindre paket, går med vanliga posten direkt till mottagarens poståda.
När paketet är inlämnat och inscannat hos ombudet får vi ett bekräftelsemail på inlämningen. Ibland får även du ett, med texten “Ett brev är på väg till dig….” eller något liknande. Det kan ibland komma på sms också. I vissa fall får man ingen avisering alls förrän paketet finns hos paketombudet att hämta.
När paketet finns hos ditt ombud får både du och vi en avisering om det, och när du hämtat ut ditt paket så får vi ett meddelande om det också. Så vi vet att grejerna nått dig tryggt och säkert. 🙂
Nu vet du lite mer om hur det går till “behind the scenes” när du beställer något från en webbutik. 🙂

Butiken, här packar vi dina varor.
Änglabudskap v12

Tänk på och se på framtiden med hopp och positivitet. Sänd ut det du vill få tillbaka.
Har saker varit tröga eller jobbiga så börjar det lätta nu. Släpp tankar, tvivel och “följa-ledet-tänk” som håller dig tillbaka, så kommer nya möjligheter presentera sig inom kort. Tänk efter och framåt när du gör dina val, med tålamod kan det löna sig, speciellt på jobbfronten.
Med vårens början kommer lite tur, äntligen! 🙂
Glad påsk önskar Butik Ametist!
(Ps om du anger koden “påsk” i kassan i vår webbutik så får du 10% rabatt på ditt köp, gäller hela påskhelgen.)
Tack till Pauline, änglarna/älvorna samt kortleken Fairy Tarot Cards.
Änglabudskap v11
Budskap för vecka 11 2016
Be om råd och hjälp från någon rutinerad angående jobb och ekonomi-relaterade problem och funderingar. En objektiv person kommer leda in dig på rätt spår, en vänlig person kan hjälpa dig på traven.
Har ekonomin varit jobbig så kan den få ett rejält uppsving av detta framöver. Viktigt är att du håller tankarna positiva och att du är målmedveten. Använd dina resurser rätt!
Tack till Pauline och änglarna.
Änglabudskap v10

Förändring
Lyssna extra noga på din magkänsla och använd din intuition – lägg märke till de små detaljerna. Du kommer att kunna se personer och situationer i nytt ljus.
Saker är i förändring, ett kapitel i livet tar slut och ett nytt börjar. Ett avslut av något slag är på gång. En nystart kan vara på sin plats, särskilt så här nu när våren närmar sig.
Även om det känns kämpigt nu så kommer det bli lättare med tiden. Vila och meditera, ge dig själv tid för tankar och läkande.
Allt är i sin ordning, och allt kommer bli bra! <3
Tack till Pauline och änglarna för veckans budskap.
Änglabudskap v9

Änglabudskap v9 2016 från Butik Ametist
Denna veckas budskap handlar återigen om att vara sann mot sig själv, och följa sitt hjärta. Du och bara DU kan ändra ditt liv i den riktning du faktiskt vill. Men du måste börja någonstans, och du måste våga. 😉
Lita på din magkänsla, lita på vägledningen du får från dina änglar och guider. Lita på att ditt hjärta leder dig rätt!
Följ passionen i ditt liv – vad älskar du att göra, vad skulle du göra om du fick drömma fritt, hur skulle ditt liv se ut då? Meningen med vårt liv kan vi ofta hitta just i vårt hjärtas innersta önskan. Vår livsuppgift/vårt “kall” finns där. Och det hjärtat och själen längtar efter, är ledtrådar till livssyftet.
Kanske mår du som bäst med att vara kreativ – skriva, måla, skapa? Kanske älskar du att pyssla om andra, massera, ge ansiktsbehandlingar etc? Kanske mår du som allra bäst när du hjälper barn, gamla eller sjuka? Kanske är det att bygga hus eller meka med bilar som lockar dig?
Kanske är det inte ditt yrke som är din livsuppgift, kanske är du en som ska vägleda andra på olika vis, eller kanske är ut helt enkelt här för att jobba med din karma. Kanske är det ditt fritidsintresse som är en del av ditt livssyfte?
Hur som helst, lyssna på ditt hjärtas önskningar, du är värd det allra bästa liv du kan få! Förneka inte dig själv att bli lycklig! 🙂
Men var uppmärksam på så inte är ditt Ego som överröstar hjärtats röst och leder dig på fel vägar… Egot arbetar utifrån rädslan att inte bli omtyckt eller accepterad, eller utifrån suktandet efter bekräftelse och beröm.
Gör inget för att få andras gillande, gör det du själv gillar! 😉
Tack till änglarna, och i detta fall de uppstigna mästarna, samt kortleken Ascended Masters Oracle Cards.
Änglabudskap v8

Var mottaglig för de positiva energier som börjar blomstra, och du kommer känna dig lättare i sinnet.
Nu är ett bra tillfälle att sluta med negativa ovanor och tankemönster, och ta tag i saker som skjutits upp. Våga be andra runt omkring dig om hjälp, du behöver inte göra allt själv.
Positiva förändringar är i sikte, om du väljer att påbörja dem nu. Detta kan gälla såväl hälsa (fysisk och mental) som relationer till andra.
Önskar dig allt gott!
Tack till Pauline, änglarna och de vackra änglakorten Keruberna – Änglakort för barn, samt Angel Answers Oracle Cards.
Att bli styrd mot något bättre

Ibland går saker inte som man tänkt sig, och blir inte som man vill. Ibland känns det som att allt bara krånglar och bråkar med en. Känner du igen dig…?
Men har du tänkt på att det där “krånglet” kanske faktiskt händer av en orsak? Tänk om det är så att du valt fel, och någon eller något försöker styra dig i en bättre riktning? Vi ska berätta vad som hände oss! 🙂
Under hösten 2015 valde vi att byta leverantör av vår webbutik. Det skulle nämligen bli så mycket enklare med bokföringen, webbutiken skulle synkas med bokföringsprogrammet. Dessutom fick vi “garanti” på att det även skulle komma ett kassa-system som kunde kopplas ihop med dessa två. Åh va smidigt! Vad mycket tid vi skulle spara på att dessa funktioner skulle synkas och automatiseras!
Så, mycket tid och möda lades ner för att få ordning på vår nya webbutik. En sisådär 400-500 olika artiklar skulle läggas in, med text och bild, prissättning och gud vet allt. Puh! Det tog sin lilla tid!
Så till sist så var den då äntligen klar! Men… ordrarna uteblev. Vad märkligt att ingen handlade längre, tänkte vi. Det började ju närma sig jul, så det borde varit åtminstone NÅGON order varje dag, som det brukat.
Sen började allt strula, med betalningsfunktioner i webbutiken, och kopplingen till bokföringsprogrammet fungerade inte alls. Fick gå tillbaka till vårt gamla e-handelssystem, och tjata en del på den nya leverantören för att hitta felen. Men de gick bet.
När saker strular, särskilt tekniska sådana, är Ärkeängeln Mikael ofta bra att be om hjälp. Såklart bad vi att han skulle hjälpa oss reda ut problemen. Men näe… Webbutiken fortsatte strula.
Och vi väntade ju på att den där kopplingen till ett kassa-system skulle komma också. Behöver vi nämna att det aldrig dök upp någon sådan koppling, trots att vi hade fått “garanti” på det…?! 😉
Men så, mitt i allt strul, började vi leta efter en annan lösning. Ett annat webbutikssystem, som redan hade en färdig koppling till åtminstone ett kassa-system som verkade bra.
Sagt och gjort, vi valde den leverantören istället, och nya webbutiken stod klar här i februari. Nu väntar vi bara på utrustningen till nya kassan också. Och det kommer bli såååå bra! Ordning och reda på lagersaldo, en webbutik som fungerar, och en bra kassa, som kommer förenkla butiksförsäljningen.
Så, misströsta inte när saker och ting inte går din väg. Tänk istället att det kanske faktiskt är så att meningen med strulet är att leda dig mot något bättre! 🙂
När vi följer vårt hjärta och magkänslan, så brukar saker och ting gå vår väg. När vi inte riktigt lyssnar, och väljer “fel”, ja det är då det börjar krångla… 😉
Så tack, universum och Ärkeängeln Mikael för att ni styrde oss mot en bättre lösning. Det kostade en hel del tid, möda och stress. Men i slutändan blev det här det bästa för oss! 🙂
Ps. Är du nyfiken på hur vår nya webbutik blev så finns den förstås på: www.butikametist.se 😉
Tack även till Pixabay / JeongGuHyeok för bilden.
Budskap från änglar och älvor, vecka 7

Änglarna vill påminna oss vad viktigt det är att ta oss tid för vila och semester.
I vila och meditation hittar vi ofta lösningar och svaren på våra frågor och problem.
I samband med nästa längre ledighet, (kanske påskhelgen?) är chansen stor att du finner lösningar på eventuella problem som uppstått som du funderar på.
Passa på att åka till en plats du inte varit vid på länge. Hitta en lugn stund för dig själv, och lyssna inåt, så kommer svaren till dig.
Änglarna säger också att “relationer kan förbättras om du släpper ner garden och börjar leva i stunden”.
Och de vill även påminna oss; “du och din intuition är som starkast när du är dig själv, utan begränsningar”.
Vikten av att våga vara oss själva. Att inte censurera oss och våra drömmar på grund av andras åsikter. Ja, det pratade de om även förra veckan. Men viktiga budskap blir ofta återkommande. 😉
Hoppas du har möjlighet att ta till dig och följa änglarnas råd, vila och lyssna inåt.
Du behöver inte söka utanför dig själv. Du har allt inom dig. Du är en del av skapelsen, en del av Alltet.
Vi, och änglarna, önskar dig allt gott!
Tack till änglarna, Pauline och kortleken Magical Messages from the Fairies
Änglabudskap för v6

Denna vecka pratar änglarna om att vi behöver släppa oro och stress, samt skapa tid för oss själva. Egentid. Fundera på vad som gör dig lycklig i längden. Låt inte andras åsikter och agerande påverka dig att ta beslut som inte känns bra eller rätt.
Lyssna på din inre röst och ta klara beslut utifrån det ditt hjärta säger. Tänk över olika scenarion och känn efter vilket av dem som känns bäst, fatta beslut utefter din magkänsla. Det är dags att fatta tydliga beslut, särskilt om det känns som att du är inne i en period av “oflyt”. Med klara beslut återkommer ditt “flow”.
Tack för veckans vägledning, Pauline, änglarna och kortleken “Magical Unicorns oracle cards“, en av våra favoritlekar. <3
Intuitionsträning

Dags igen för “årets musikfest”. Ja Melodifestivalen alltså. 🙂
Faktiskt ett ypperligt tillfälle att öva intuitionen på!
Hur då?
Genom att intuitivt försöka känna in vem som går vidare till final, andra chansen etc.
Hur gör man då?
Börja med att fundera vilken fråga du vill besvara. Till exempel “vilka går vidare ikväll?”.
Sitt eller ligg och slappna av, blunda gärna, andas med långa, djupa andetag. Känn att kroppen slappnar av mer och mer för varje utandning.
För att öppna upp för intuitionen är det viktigt att slappna av både fysiskt och mentalt, så att inte andra intryck utifrån, eller tankar, stör.
Tänk sedan som att du “öppnar en lucka” på vid gavel, uppe på toppen av ditt huvud. Du kanske ser dig själv stå nedanför och titta upp, ut genom luckan. Genom att öppna luckan etablerar du kontakt med universum, ditt högre jag, och din intuition.
Ställ så din fråga uppåt, ut genom “luckan”.
Notera vad du får för svar, det kan komma till exempel i form av bilder, känslor, tankar eller ord. Försök att inte alls tänka, bara känn/upplev.
När du fått svaret kan du stänga luckan igen, eller lämna den på glänt om det känns bättre.
Kom tillbaka till nuet, känn att du landar i din kropp, och öppna så dina ögon igen.
Skriv gärna ner vad du fick till dig, och jämför med resultatet efter “mellon”. 😉
Är ni flera kan ni göra denna lilla meditation tillsammans och se om era svar stämmer överens.
En liten “varning”
Men du… Om du/ni druckit alkohol eller är under påverkan av t.ex. starka mediciner (en del festar ju till det inför melodifestivalen…) så avråder vi från att öppna upp intuitivt. Man vet aldrig vilka energier man kan dra till sig om man inte är “vid sina sinnens fulla bruk”. Gör i så fall övningen innan ni korkat upp vinflaskan… 😉
Gillar du inte melodifestivalen?
Såklart kan du göra liknande intuitionsövningar även i andra sammanhang. Kanske gillar du sport, då kan du t.ex. intuitivt söka svaren på vem som vinner en tävling, hur många mål din favoritspelare gör etc, etc.
Eller om du väntar på bussen, försök känna in vilket klockslag den anländer din hållplats.
Förutspå vad det blir för väder en specifik dag.
Gissa slutsiffran i regnumret på nästa bil du möter (men vi rekommenderar inte att du blundar om du gör övningen i trafiken… 😉 ).
Ja.. listan kan göras lång på situationer där man kan öva sin intuition. 🙂 Hör gärna av dig till oss om du har fler tips!
Pssst. Vågar du redan nu göra en “intuitiv gissning” om vem som vinner hela Eurovision…?! 😉